Dwangbevel of aankondiging beslag

Als u de aanslag niet betaalt binnen de gestelde termijn, neemt de gemeente volgende stappen:

1. U ontvangt een betalingsherinnering die u binnen 14 dagen moet betalen
  2. U ontvangt een aanmaning die u binnen 14 dagen moet betalen. U moet bij een aanmaning al extra kosten betalen.
  3. Als u de aanmaning niet op tijd betaalt, dan krijgt u een dwangbevel. U moet dan binnen 2 dagen betalen. U moet bij een dwangbevel weer extra kosten betalen.
  4. Als u het dwangbevel niet tijdig betaalt, wordt de aanslag uit handen gegeven aan ons deurwaarderskantoor
  5. Bij het uitblijven van een betaling aan het deurwaarderskantoor kan dit leiden tot beslaglegging op uw inkomen, voertuigen of woning. Het is dan niet meer mogelijk om iets met de gemeente af te spreken
  6. Als een beslag niet mogelijk is, komt de deurwaarder met een hernieuwd dwangbevel tot betalen

Als u de aanslag herinnering, aanmaning of het dwangbevel niet in 1 keer kunt betalen, kunt u het volgende doen om (meer) kosten te voorkomen: