Inzage verstrekkingen Basisregistratie Personen (BRP)

Wilt u weten welke organisaties uw persoonsgegevens uit de BRP krijgen en waarom? Dan kunt u hiervan een overzicht aanvragen.

Op het overzicht kunt u zien aan welke organisaties (bijvoorbeeld: de Belastingdienst of de RDW) de gemeente uw gegevens heeft doorgegeven. Uitgezonderd zijn situaties waarin de staatsveiligheid of strafbare feiten een rol spelen.

U kunt het overzicht online aanvragen. Hiervoor heeft u DigiD nodig. Het aanvragen van het overzicht is gratis. U krijgt het overzicht binnen maximaal 4 weken thuis gestuurd.

Online aanvragen

Lukt het online aanvragen niet, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0800-1809.

Inzage verstrekkingen of uittreksel BRP?

Het overzicht met informatie over organisaties aan wie de gemeente uw gegevens heeft doorgegeven is geen officiële verklaring met uw persoonsgegevens. Heeft u een officiële verklaring met daarop uw naam, geboortedatum, adres en woonplaats nodig, bijvoorbeeld voor het huren van een huis? Vraag dan een uittreksel Basisregistratie Personen aan.