Samenbouw of Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO)

Wilt u zelf een woning bouwen, maar doet u dat liever gezamenlijk? In Arnhem zijn er verschillende mogelijkheden. Neem hiervoor contact op met verkoopcoördinator bouwkavels van het Vastgoedplein.

Bij samenbouw ofwel collectief particulier opdrachtgeverschap (CPO) gaat alles gezamenlijk. Een groep mensen vormt een collectief en organiseert zich in bijvoorbeeld een stichting of vereniging. De gemeente of andere partij kan de grond rechtstreeks aan elke particulier afzonderlijk leveren of aan het collectief. Bij de ontwikkeling van de woningen treedt de groep gezamenlijk op als opdrachtgever voor de architect, de begeleider en/of de aannemer/bouwer.

Voor CPO groepen is het mogelijk om bij de provincie Gelderland subsidie aan te vragen voor het maken van een haalbaarheidsonderzoek. Naast subsidie kan er ook een lening worden aangevraagd voor de verdere uitwerking van het plan. Meer informatie hierover kunt u vinden op de website van de Provincie Gelderland.

Heeft u gezamenlijke plannen met bijvoorbeeld vrienden, buren en/of kennissen om een woning te bouwen? Neem dan contact op met de verkoopcoördinator bouwkavels van de gemeente Arnhem, via telefoonnummer 026 377 5522.