Stap 2

Direct na het aanleggen aan de kade moet de ligactie gestart worden. Dit kan door gebruik te maken van de app 'Park-line Aqua Walstroom' (App store / Google Play), via de website https://www.parklineaqua.nl/ .
Passagiersschepen die geen internetverbinding hebben, maken gebruik van SMS. SMS bij het aanleggen: W [zonenummer] naar nummer 4111 en bij vertrek: E [zonenummer] naar nummer 4111.

Direct na vertrek van de kade en het verlaten van Arnhem moet de ligactie gestopt worden. Als vanwege een technische oorzaak voorgaande opties niet blijken te werken, kan contact opgenomen worden met de helpdesk van Park-line Aqua via 0900 - 464 3464.

Zonenummer

Let op dat bij het starten van de ligactie het juiste zonenummer wordt opgegeven. Het zonenummer is voor de Nieuwe Haven: '65000', Nieuwe Kade: '65010' en Rijnkade: '65020'. Deze zonenummers staan ook met borden aangegeven op de kaden.

Bij het verleggen van het schip binnen Arnhem hoeft de lopende ligactie in het systeem van Park-line Aqua niet gestopt te worden.

Vrijstelling

Vaartuigen (met uitzondering van hospitaalschepen) die gebruik wensen te maken van een vrijstelling dit moeten aangeven tijdens het contact met de havenmeester bij stap 1.

<<< Terug naar stap 1

Door naar stap 3 >>>