Veelgestelde vragen over onze dienstverlening

Hier vindt u de meest gestelde vragen over het coronavirus en onze dienstverlening. Dit overzicht wordt aangevuld.

Staat uw vraag hier niet tussen? Kijk dan even tussen de vragen en antwoorden van het RIVM.

Kan ik nog een afspraak maken met de gemeente voor mijn paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs?

In verband met de extra maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te beperken, moet ook de gemeente haar dienstverlening iets aanpassen. Probeer het aanvragen zoveel mogelijk uit te stellen. Let hierbij goed op wanneer uw document verloopt. Nadat u op afspraak de aanvraag heeft gedaan, is het document met 5 werkdagen op te halen. Een afspraak kan voorlopig alleen op het stadhuis plaatsvinden. Hier geldt wel: blijf thuis bij klachten, zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. 

Loket Zuid is op dit moment gesloten. 

Hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven?

Dat kunt u digitaal doen of per post. Lees hierover meer op de pagina 'Verhuizing'. 

Kan ik de klantenservice nog bereiken?

Ja, dat kan. Maar kunt u uw aanvraag digitaal doen? Graag! Via Whatsapp bereikt u ons op +31 6 12 521 130. U kunt ons ook bellen via 0800 - 1890. Mogelijk is de wachtrij langer. 

Krijg ik mijn uitkering nog wel?

De uitbetaling van uitkeringen gaat gewoon door. Arnhemmers die een uitkering krijgen, krijgen deze uitbetaald op de geplande datum. Nieuwe aanvragen gaan via een telefonische intake. De kantoren van Werk & Inkomen zijn gesloten. Afspraken met een medewerker van Werk & Inkomen gaan niet door maar worden telefonisch afgehandeld.

Hoe zit het met de dienstverlening voor inwoners met schulden?

Dienstverlening voor Arnhemmers met schulden gaat gewoon door. Intakes en afspraken zijn telefonisch of worden met gepaste fysieke afstand gehouden of verplaatst naar later.