Over ‘Dat huurt lekker’
Met de campagne ‘Dat huurt lekker!’ wijzen we huurders op hun rechten. Ook is het de bedoeling om huurders op weg te helpen bij het aanpakken van onwenselijke situaties, zodat ze zich weer thuis voelen in hun huurwoning.
Paul Smeulders, wethouder wonen: “Het is belangrijk dat huurders weten welke rechten zij hebben. Tegelijkertijd zijn we duidelijk naar foute verhuurders; jullie zijn niet welkom in Arnhem. We willen dat alle inwoners van Arnhem kunnen rekenen op een veilige, eerlijke en goed onderhouden woonomgeving. Daarom zijn we deze campagne gestart.”
Samenwerking met de Huurdersbalie
Belangrijk onderdeel van de campagne is de samenwerking met De Huurdersbalie, onderdeel van stichting Het Huurdershuis. De Huurdersbalie biedt kosteloos advies en ondersteuning aan huurders die problemen hebben met hun huurwoning of verhuurder. Denk aan (te) hoge huurprijzen, verkeerd berekende servicekosten, onderhoudsgebreken en ongepast gedrag van verhuurders. Ook beheert de Huurdersbalie het meldpunt voor foute verhuurders waar huurders klachten kunnen indienen over huurders die zich niet aan de wet houden.
Waar is de campagne ‘Dat huurt lekker’ zichtbaar?
De campagne wordt ingezet via verschillende kanalen zoals:
- Duo-signs en billboards in de stad
- Artikelen en advertenties in regionale/lokale media (wijkplatforms/wijkkranten, Arnhemse Koerier)
- Advertenties en artikelen op online kanalen (o.a. In de Buurt, De Gelderlander)
- Posters en flyers bij maatschappelijke instellingen
- Sociale media van de gemeente
- Een quiz met HAN studenten tijdens de introductieweek