Verhalen
Benieuwd hoe Lien, Frank en Sofia hun huurproblemen hebben opgelost? Je leest het hier.
-
Van onmacht naar actie: hoe Lien haar huurprobleem aanpakt
Lien de Vos huurt al ruim vijf jaar een appartement op tweehoog in Klarendal, Arnhem. Deze plek, haar thuis, is sinds december 2023 minder aangenaam door aanhoudende problemen aan het appartement. Lekkages aan de kozijnen, een dak dat lekt en schimmel in de slaapkamer zorgen voor veel overlast. Haar particuliere verhuurder had geen oor naar de problemen, ondanks Liens herhaalde verzoeken tot onderhoud. Uiteindelijk vond ze die helpende hand wél bij De Huurdersbalie.
-
Van frustratie naar oplossing: hoe Sofia haar huurprijs wist te verlagen
Als liefhebber van het Arnhemse stadsleven huurt studente Sofia (22 jaar) sinds een jaar een knusse kamer in de binnenstad. Met een huurbedrag van 600 euro per maand had ze aanvankelijk vrede, maar dit bleek voor 14 vierkante meter toch behoorlijk hoog. Toen ze ontdekte dat haar huurprijs boven de wettelijke norm lag, begon het te wringen.
-
Met De Huurdersbalie naar een veilige woonruimte: Frank pakte zijn onrecht aan
Frank, een geboren en getogen Arnhemmer, woont in een fijn huurappartement midden in het Spijkerkwartier. Jarenlang geniet hij van zijn plek op de begane grond, maar die rust werd ruw verstoord toen zijn verhuurder zonder aankondiging binnenstapte. “Ik voelde me zo ongemakkelijk en geschonden in mijn eigen huis,” vertelt Frank. Helaas bleef het niet bij een eenmalig incident; de verhuurder kwam meerdere keren onaangekondigd langs om klusjes in huis te doen. Bij klachten reageerde zijn huisbaas slechts met een geïrriteerde “Dat is mijn goed recht, het is mijn woning.”