Soms lukt het niet lukt om de rekeningen op tijd te betalen. Bijvoorbeeld voor de huur, de zorgverzekering, de energierekening of waterrekening. Het bedrijf waar uw rekening nog openstaat, geeft dat dan door aan de gemeente. Dat moet volgens de wet. Zo kunnen we u zo vroeg mogelijk helpen bij geldzorgen. Soms lukt het niet lukt om de rekeningen op tijd te betalen. Bijvoorbeeld voor de huur, de zorgverzekering, de energierekening of waterrekening. Het bedrijf waar uw rekening nog openstaat, geeft dat dan door aan de gemeente. Dat moet volgens de wet. Zo kunnen we u zo vroeg mogelijk helpen bij geldzorgen.
Hoe kunnen we u helpen?
Zodra wij horen dat u een of meerdere rekeningen niet betaald heeft, krijgt u bericht van ons. In sommige gevallen komt er een medewerker van de gemeente bij u thuis langs. We willen u helpen om de geldzorgen op te lossen en erger te voorkomen. Bijvoorbeeld door samen met u uw geldzaken te bekijken en uit te zoeken of u misschien recht heeft op bepaalde toeslagen of andere regelingen. De hulp is gratis en u zit nergens aan vast. We denken graag met u mee.
Wat kunt u zelf doen?
U kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met het bedrijf bij wie u de niet-betaalde rekening heeft. Misschien kunnen jullie met elkaar een oplossing bedenken. Gaat u liever samen met iemand van de gemeente? Neem dan contact op met ons team. Dan kijken we samen wat er nodig is. Zo helpen we u en voorkomen we dat uw geldzorgen groter worden.
Neem contact met ons op
Kunnen wij u helpen? Hulp is gratis. Neem contact met ons op:
Telefoon: 026-3774696
E-mail: vroegehulp@arnhem.nl